tjuvlyssnat.se

Jag har så jävla tråkigt, då hängs det på tjuvlyssnat. LOL

Skolmatsal, Söderköping

Tre gymnasietjejer sitter och pratar om lite allt möjligt.
Tjej 1: Asså, jag har tänkt på en grej... Det där med ränta på lån är ju kanske knäppt!
Tjej 2: Vadårå?
Tjej 1: Jo, men det blir ju typ högre avgift efter ett år!
Tjej 2: Mmm...
Tjej 1: Ja, fan vad jobbigt om man tar ett lån en dag innan det gått ett år!
Tjej 2 och 3 tittar på varandra sen på tjej 1, sen blir det tyst runt bordet.

Buss 609 mot Vallentuna Centrum

På bussen sitter två pojkar ~12 och pratar. Det sitter även en ungdom ~17 på bussen.
Pojke 1: Hur många datorer har du haft?
Pojke 2: En, du då ?
Pojke 1: Jag har haft tre.
Ungdom: Ja du, vissa värdesätts mer än andra.
Pojke 1: Ja du har nog rätt.
Pojke 2: Vem är du?
Ungdomen är tyst.

(tycker det var lite coolt att det  var i typ vallenunta^^)

Blå linjen, Stockholm

En tjej och en kille, båda ~20, kliver på tunnelbanan och sätter sig mitt emot varandra. De skrattar litegrann åt något som de verkar ha pratat om.
Tjejen: Haha, men Josefin är inte så förtjust över att det ligger en död orm i frysen. Hon typ lägger sina matlådor längst ner i frysen bara för att han ligger däruppe.
Killen och tjejen skrattar.
Killen: Fast... du borde kanske ta och göra något åt det...
Tjejen: Jo, jag vet. Men jag tyckte ju så mycket om honom! (Hon funderar en stund och ser lite sorgsen ut) Men mjo... jag borde nog begrava honom.
Killen: Du får köpa en fin liten låda att lägga honom i, med fina blommor på eller nåt, och tända ljus och så!
Tjejen (lyser upp): Mmm! (men säger plötsligt med bekymrat allvar) Fast... nu har han ju liksom stelnat i en lång, utdragen form... så det blir kanske svårt att hitta en bra låda...

(aaah, gosh, en död orm i frysen :'''( )

Buss 760 mot Göteborg

En gammal tant ~70 kliver på den näst intill fulla bussen och lägger snabbt märke till att platsen längst fram är ockuperad av en ung kille.
Tanten (uppgivet): Jaha, samma visa varje gång, du vet väl att dessa platser är anpassade för oss gamla och funktionshindrade?
Killen (spydigt): Nähä det menar du inte? Synd att jag varken är ung eller krympling då, hehe!
Man ~40 från sättet bakom sticker fram huvudet mellan sätena.
Mannen: Det skulle vi nog kunna ordna hörru du!
Killen reser sig hastigt upp och går långt bak i bussen.


Gröna linjen mot Hässelby

Fyra fjortisar sitter strax intill varandra på tunnelbanan. Alla ser väldigt förväntansfulla ut. En tar fram en 2-liters läskflaska och en spritflaska. Det framgår att de ska blanda till dem på plats. När dom öppnar spritflaskan börjar det pysa och bubbla om den. Fjortis 1 smakar.
Fjortis 1: Men för fan! Det är ju fan Sprite!
Fjortis 2: 250 spänn åt helvete!


Have it your way, have a three way

Persborg, Malmö

En tjej ~20 pratar i mobiltelefon.
Tjejen: Du är skitäcklig vet du det?
En kort paus.
Tjejen (halvskriker): Man har inte trekant på Burger Kings toa! Inte ens jag har haft det! Du är skitäcklig.


Biosalong, Karlstad

En mamma och hennes unge ~5 sitter i biosalongen.
Mamman: Ska det bli kul att titta på film nu då?
Ungen: Ja, den här filmen är så rolig.
Mamman: Va? Hur vet du det?
Ungen: Jag och pappa såg den förra veckan!
 

Bussen mellan Skellefteå och Lövånger

Tjej ~16 (till sin tjejkompis ~16): Alltså... det absolut bästa jag vet, det är att lägga på min foundation från Make up store! Jag blir så lycklig då!
Kompisen nickar instämmande.

(hahahahha, jag blev då inte lycklig av att lägga på min foundation från Make Up Store^^ )


Buss 200 mellan Skara och Skövde

Två tjejer ~16 sitter och diskuterar.
Tjej 1: Du, jag kom på en sak.
Tjej 2: Vadå?
Tjej 1: Du vet den där visan "Ekorr'n satt i granen"? Lyssna på texten: "Ekorr'n satt i granen, skulle skala kottar, fick han höra barnen, då fick han sa bråttom, hoppa han från tallegren...
Tjej 2: Jaha?
Tjej 1: Liksom hur fan hann han byta träd mitt i sången?

lol den får avsluta mitt tråkiga inlägg, som nog var ganska roligt kanske, om någon ens pallar läsa XD



Du vet att du är en nörd, när du inte ens får till det i din final fantasy

Buss 18 mot Backa, Göteborg

Två smala långhåriga killar ~15 sitter och dividerar om nackdelarna med olika religioner, diskussion övergår till vad de skulle göra om världen skulle gå under om 24 timmar.
Kille1: Jag skulle gå till Hobbex och hämta ett svärd. Sen gå ut i Nordstan och hugga alla religiösa bara för de är så pantade.
Kille2: Ja det skulle vara grymt!
Kille1: Fast så skulle det säkert bli massa orgier överallt också. Alla skulle ha sex överallt!
Kille2: Ja, det skulle säkert finnas någon som ville ha sex med oss också...
Kille1: Ja, kanske....
Tystnad infaller och båda stirrar ut i tomheten framför dem.

Linghemskolan, Linghem

Två tjejer 14~ kommer ut från ett klassrum efter att ha haft ett prov.
Tjej 1: Vad svarade du på frågan om vem som är Rysslands premiärminister?
Tjej 2: Jag var inte riktigt säker, så jag skrev Stalin.


Buss 471 mot Slussen

Två platinumblonda fjortistjejer ~16 sitter och diskuterar sin dag. Tjej 1 verkar lite nedstämd.
Tjej 2: Men hur mår du egentligen gumman?
Tjej 1 (gravallvarligt): Alltså, jag vet inte... Jag kanske måste ta en bloggpaus.

okaj, det blev lite fler, gosh man blir beroende av att läsa massa och garvar ihjäl sig på vissa :''D


Kommentarer
Postat av: Cecilia

AMEN DURÅ!



:D :*

2008-11-30 @ 17:18:31
URL: http://minimumwage.blogg.se/
Postat av: Louise

:*

2008-11-30 @ 22:07:27
URL: http://partypussy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0