Allting måste få ta sin tid.

Varför måste man växa upp så fort?
Ibland vill man bara vara barn, för jag känner inte att jag är riktigt vuxen än. Jag är påväg, jag är närmare vuxan än barn. Men, man behöver väl inte vara så stor inombords alltid?
Ibland kan man väl få ta saker sakta. I den ordningen man själv tycker känns bra?
Ibland borde föräldrar inte lägga allt ansvaret på barnet, som blivit tonåring som plötsligt måste hjälpa till med allt men inte gör det.
Ibland vill man inte göra alla saker som man aldrig gjort förut, man vill leka barnsliga lekar. Man vill slippa höra tjatet.
Fast vissa vuxna saker är najsiga, vissa är spännande, vissa vill man göra och pröva och hjälpa till med.
Men inte allt, inte allt på en gång. Allting måste få ta sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0