"for her non-violent struggle for democracy and human rights" Aung San Suu Kyi

Museet idag gick bra, dock inte lika kul när vi i slutet får reda på uppgiften; en uppsats på ca 10 sidor!!! och en muntlig redovisning på ca 10-15 min på Nobelmuseet.
Skönt att det inte är den muntliga delen som känns onajs denna gången... Men det är om Nobel fredspris tagare arbetet ska handla om, o jag tror jag ska välja någon som heter Aung San Suu Kyi
Aung San Suu Kyi
Tror det kan bli ganska intressant men jobbigt arbete.
Måste bara berätta! När jag skulle åka dit, så skulle jag på tunnelbanan, o så var det där en vagn sluta, o en hel 4 sätare var tom, jag ba varför sitter ingen där o skyndade mig lite för att komma in. Så ska jag precis kliva in där åt höger, så ser jag sågspån över typ hela golvet där, o lite på sätena också, jag ba wtf innan jag hinner se massa brunt gegg också, o sen kommer stanken. Stanken av BAJS! Genom musiken hör jag en gubbe som ba: åh fy helvete! Jag typ springer genom hela vagenen för att komma bort från stanken med den låg ändå kvar där.
Fy fan, hur fan i helvete lyckas man skita i tunnelbanan?! Kanske låter fördomsfull, men det måste ju varit en uteliggare eller liknande, för ingen människa med vett eller klar skalle gör detta...

Kommentarer
Postat av: BÄCCA

Jag funderar faktiskt också på att välja henne... eller Alva Myrdal :)

2010-03-10 @ 16:03:19
URL: http://rebesha.blogg.se/
Postat av: Linnie

sv: nejdå, mitt brandalarm går typ hela tiden :s något fel med den. :P

2010-03-10 @ 19:13:08
URL: http://cockienut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0