Svindlande Höjder, Emily Brontë

Läste ut Wutherings Heights idag, eller Svindlande Höjder som den heter på svenska, och jag läste den ju på svenska eftersom den engelska var fööör svår. Och jag ska ju skriva om den på både engelska och svenska så kändes mest värt att läsa den på svenska och förstå allt.
Den är ju en klassiker, och jag har sett att i många filmer så är det många som läser den, har för mig att Bella i Twilight läser den? Eller att den nämns^^
Den var otroligt lång, ganska konstig, gammeldags självklart eftersom det är en 1800-tals roman. Men den var också helt otroligt najs, miljön och allting får mig att hoppas på att de två gårdarna och husen och allt existerar på riktigt och jag skulle åka dit om jag kunde. Dock tror jag inte det finns, men ska kolla lite när jag kmr hem från träningen.
Personerna var olika, en helt galen, en annan snällast. Och svordomar, det var det inte lite av! Slyna, idiot och käftsmällar läste man om på nästan varje sida!
Men så värd att läsa, om man älskar att läsa, som jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0