Everything is allright

Kryssingen var väldigt naaaaajs! MASSOR av mat, och dricka, och fint sällskap!
I måndags kom Pernilla ner från Dalarna, sjuuuuuukt bäst! Vi har haft några jävligt mysiga dagar tills hon åkte igår. Blev en lyckad utgång i onsdags också. Inte lika bra dagen efter, tyvärr. Så, dags att tagga ner lite tror jag. Jag och mami hade även naprapat tid idag, så ska tillbaka om två veckor ungefär. Så hade lite välbehövt snack där, och jag har egna planer så snart är jag på G! Nu ska jag nog köra lite ansiktsmask, måla naglarna och sånt mysigt!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv. Jag har läst franska i tre år på högstadiet. Det var ju några år sedan och mina franskakunskaper är ju definitivt inte speciellt stora just nu men jag kan ändå göra mig förstådd och förstå lite grann. :) I min familj är föräldrarna och de äldre barnen väldigt duktiga på engelska då föräldrarna jobbar på internationella företag och har uppmuntrat barnen till att lära sig engelska. Att de hade en au pair innan mig som pratade engelska som modersmål har nog hjälpt dem att utvecklas ganska mycket också tror jag. Dealen är att jag pratar engelska när jag är ensam med barnen och franska när föräldrarna är hemma men så är det ju verkligen inte i alla familjer men det finns en del. Nu i början pratar vi mest engelska hela tiden då min franska är så pass otillräcklig än. Jag vet inte om det går att välja engelska/franska sådär, ska du åka med en organisation? Annars kan du ju bara försöka hitta familjer som har de specifikationerna. Var inte så orolig för språket dock, det kommer med tiden tror jag! :)



I min familj är jag verkligen en familjemedlem. Jag är inbjuden till allt de gör oavsett om det är att de har en grillfest, tittar på tv, äter middag osv. och det är så himla bra och skönt. Vet att i en del familjer kan det bli en del strul med detta men var noga med att när du pratar med dem fråga om detta för alla ser inte det som en självklarhet. Jag har hört en del mindre lyckade fall tyvärr.



Jag är jättenöjd med min familj och att jag har åkt och jag hoppas du blev lite klokare av detta. Har du några mer frågor så svarar jag gärna på dem. :)



Hanna

2011-08-30 @ 16:11:42
URL: http://aupairparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0