Lycka?

Jag hade en jätte bra dag, tills jag kom hem. Då får man klagomål. Direkt. Man kan inte fråga först, utan bara pang på som att jag är dum i huvudet.
Då känns det ju jävligt pissigt eftersom jag planerat att göra just det personen klagar på imorgon, när jag har tid på morgonen. Men nej fan. Ge mig skit.
Sen kommer det ännu mer skit från den enda man hoppas kan finnas där.
Ibland känns den här världen bara så jävla värdelös.
Ska man fake it all, och vara perfekt och göra alla andra nöjda. Leva för andras lycka.
Eller ska man göra det i sin ordning, på sitt sätt, sträva efter sin egen lycka.
Nog fan tyder allt på att man ska göra det första, men nog fan tror jag att jag skulle må bättre av att vara lycklig än att kämpa för andras lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0