Livet är precis som vädret.

Livet är precis som vädret.
Imorse när jag vaknade öste regnet ner.
Lite senare så blixtrar det till som fan för att det sedan inom en sekund åskar så att fönsterna skakar.
Sedan öser regnet ner i några minuter till.
För att sedan sluta, tvärt. Precis.
Sakta men säkert börjar molnen ge plats för solstrålarna som ska göra hela dagen ljus.
Torkar upp alla regndroppar.
Torkar upp alla tårar.
Det kommer bli bra, bara vänta och se.


Idag är det prick 6 månader. Jag vet inte hur jag har klarat mig. Men jag vet att livet är så jävla underbart och nu är det min tur. Det får ta tid, men man får aldrig stanna upp. Man får ligga och gråta, man får falla ner, flera gånger. Men man får aldrig sluta resa på sig. Man får aldrig sluta fortsätta gå. Man får aldrig stanna upp.
Jag vet idag, att jag är så mycket bättre än det du gjorde mot mig. Jag har varit ledsen och jag har varit arg, men inte längre. Du kommer att inse ditt misstag.
Jag är så jävla bra, och livet är kort men så jävla underbart och man kan inte göra annat än leva det fullt ut. Varje dag.
Imorse öste regnet ner för att det är just den här dagen idag, det var okej. För nu har solen kommit, och jag vet att den alltid kommer komma tillbaka. Även om man ligger ner på marken eller springer mot allt som livet har att erbjuda.
Allt blir bra.


Kommentarer
Postat av: mrs awesome

bilden är från landet va? :')

2010-05-23 @ 21:52:59
URL: http://isabelleeriksson.blogg.se/
Postat av: mrs awesome

:o Det ser verkligen ut som en stig i skogen på landet :o

2010-05-23 @ 22:24:24
URL: http://isabelleeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0