MORD!

Har precis fått reda på av min bror att två personer har blivit mördade i Vallentunas industriområde! Seriöst, det är typ hundra meter eller något från där jag bor! Fysatan vad läskigt, och jag gick förbi där igår liksom.
De hittades imorse. Och det var tydligen en person i lokal också, som de tog in. Hoppas det är han, vill verkligen inte ha en mördare springandes omkring där.


Det är helt sjukt, jag förstår verkligen inte hur man kan mörda någon. En vanlig person är nog inte kapabel till något sådant. De personer som får för sig att göra dessa saker måste verkligen ha något fel. Hur kan man sedan leva med att man har tagit någons liv? Fortsätta sin vardag, vetande om att den personens familj just i den sekunden som mördaren kanske äter middag precis får reda på att dens livs kärlek har blivit mördad. Precis i den sekunden som den personens liv rasar samman sitter kanske den psykist sjuka mördaren och tittar på TV och skrattar som han aldrig har gjort förr. Men jag förstår verkligen inte hur man kan få för sig att ta någons liv, jag ser inte det roliga i det. Fast det kanske inte är roligt för dem. Vissa kanske gör det för att dämpa ångesten, kanske gillar tanken av att veta att den är en själv dem pratar om på nyheterna, uppmärksamheten. Andra kanske gör det för att det rent ut sagt gör dem upphetsade, men snälla. Det måste finnas andra sätt.


Kommentarer
Postat av: Linn

Läste om det, fan vad hemskt. Nära dig också .. :O :(

2008-05-04 @ 09:16:01
URL: http://cockienut.blogg.se
Postat av: Cecilia

Men herregud!
Det kunde ju ha hänt dig!!!

Hehe, sorry, jag ville också vara dramatisk :/

2008-05-06 @ 16:30:21
URL: http://ceciliaGOSH.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0