The boy In the Striped Pyjamas

Igår gick filmen på tv, och jag har länge velat se den! Gillar starkt filmer som handlar om förintelsen och allt det som hände, kanske framförallt just för att en så otroligt hemskt sak har hänt, på riktigt.
Filmen var grymt grymt grymt bra, men också väldigt hemsk. Om den lilla pojken, Bruno, vars pappa var en soldat av dom onda eller vad man ska säga, men pojken förstår inte riktigt vad det är hans pappa gör. Sedan träffar han lilla Shmul, de är lika gamla, som är i ett koncentrationsläger som hans pappa styr över. Så blir de vänner, och sen ska han hjälpa Shmul att hitta sin pappa, men han vet inte vad det är han gör, egentligen.
Jag undrar om något liknande hände på riktigt, för isåfall måste den soldaten som var far ha förstått vad fan det var han höll på med eftersom det slutade som det gjorde i filmen.
Så grymt värd att se, och jag skulle kunna se den flera gånger om!


Kommentarer
Postat av: Becca

Ååh jag har hört talas om den!! Måste ju nästan också se den nu!

2010-05-29 @ 14:21:21
URL: http://rebesha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0