Rohtenburg/Grimm Love

Många vet nog redan att movies based on a true story är mina favoriter. Nu kollade jag igenom en gammal AA skådespelares bdb, och hittade den här filmen. Den har många namn: Grimm Love/Rohtenburg/ Butterfly: A grimm love story. Det handlar alltså om en man vid namn Armin Meiwes, som föddes i Tyskland 1961, och var kannibal. Han la ut en annons på internet om ett frivilligt offer som han fick mörda och äta, och det var vad som hände. Han lever fortfarande, men sitter i fängelse efter att någon ringt polisen efter den sett fler annonser på internet.

På något sätt får jag inte intrycket av fy vad hemskt! Men det är ändå jävligt skumt liksom. När jag sen läser på wikipedia om detta, och läser hur författare eller artiser har haft med referenser och liknande till detta är det sjukt!
Rammsteins låt Mein Teil handlar om händelsen, då kannibalen skar av offrets penis och tillagade, och Mein Teil tydligen är en slang för "min penis" på tyska. Det finns även med någon mening i låten; "Denn du bist, was du isst und ihr wisst, was es ist" som på engelska är: "Because you are what you eat and you (plural) know what it is" och så skrivs det: "Du bist was du isst" being the famous catchphrase for the Swedish brand of crisp bread Wasa. The statement was originally made by Ludwig Feuerbach, a German philosopher, expressing that everything a human consumes influences his mind and body."
Manson har även talat ut big time om händelsen, och då på ett helt annat sätt, så klart. Att det var lite romantiskt, ja ibland är han liite konstig.
Ett svenskt band har också gjort en låt om detta tydligen.
källa:http://en.wikipedia.org/wiki/Armin_Meiwes

Gaaaah, skulle kunna sitta på internet hela natten och läsa om detta och ta reda på allt som gick, för exakt så är jag när det kommer till verklighetsbaserade filmer. Har skrivit jävligt mycket nu, förståeligt om det inte orkas läsa av er, men nu har jag skrivit ner massa av det och kan gå tillbaka och kolla sen, som jag ofta gör!
Men till det bästa: NU ska jag kolla på filmen! Blir en uppdate sen om hur den var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0