goodbye my almost lover

nu måste jag bara skriva lite, till en person, som jag aldrig träffat, som lurade mig så inihelvete, och som inte kommer läsa det.
men jag skriver, och sen lämnar jag det bakom mig.


vet du vad du kom som?
du kom precis som sommaren.
gjorde allting ljust och roligt.
men du gjorde också någonting mer med mig
jag kan inte sätta ord på vad det var
men jag gillade det, och jag var med

men ändå var du som alla andra.
tar fram den där jävla kniven och hugger överallt
sista sticket, och du lämnar kniven i mitt hjärta
låter den sitta, bryr dig inte ett piss
ser mig sakta tappa kraft och falla ner

men som den underbara person du är
så fortsätter du gå, och tittar inte bakåt
istället landar din blick på alla de andra runt dig
alla de andra som är som alla andra
jag fick aldrig någon chans.

du kom som sommaren
och nu när du är borta så kommer vintern
jag kan inte annat än älska
hur du sköter allt det här, skrattretande

så jag ska skratta, min vän
och jag hoppas så jävla mycket
att vi en dag träffas, på riktigt
och att du ser vad du inte hann se
jag hoppas att jag ser att du ser
och att jag då kan fortsätta gå
med rak rygg och ett leende på läpparna

jag kommer aldrig sluta gå
inte vända mig om för dig
för jag högg dig aldrig
så jag vet att du har krafter nog att klara dig

men, du högg mig ju
och lämnade mig blödandes
har jag klarat mig?
eller kan jag se genom hålet i mitt hjärta
att du nog aldrig kommer lämna mig
även fast det är det enda jag vill.

en perfekt låt på det här också, såklart.


Kommentarer
Postat av: Jannie

Va fint skrivet, tyvärr är det bara väldigt hemskt att du känt, hur är allt idag?

2010-09-02 @ 12:36:58
URL: http://finest.se/jannie
Postat av: mikkiela

Ska vi ut och mörda sötis? :( <3

2010-09-02 @ 16:56:33
URL: http://mikkiela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0